Over Fred Lee

Fred Lee was vicepresident van het Florida Hospital en werkzaam bij The Disney Institute. De unieke combinatie van deze twee werkervaringen leidde tot zijn boek: ‘If Disney Ran Your Hospital, 9 ½ things you would do differently’ (Als Disney de Baas was in uw Ziekenhuis). Fred Lee kwam tot vernieuwende inzichten door deze twee ogenschijnlijk onverenigbare werelden met elkaar te combineren.

Fred Lee ontdekte dat Ziekenhuizen en Disney in dezelfde sector werkzaam zijn: De Belevenis Economie, een sector waarin emotie centraal staat. Disney zit aan de kant van Geluk en Blijdschap. Ziekenhuizen aan de kant van Onzekerheid en Pijn. De overeenkomst tussen beiden is EMOTIE: Beide organisaties maken verbinding op emotioneel niveau. Disney met de Gast, Ziekenhuizen met de Patiënt. Vanuit dit perspectief kunnen Ziekenhuizen leren van Disney.

Fred Lee is een internationaal erkende expert en consultant in Patient Centered Care. Zijn passie is het creëren van een optimale genezingservaring voor patiënten zodat patiënten beter en sneller herstellen en loyaal worden aan uw organisatie. Niet de intentie om het goed te doen maar de perceptie van de patiënt dient centraal te staan. Zijn stelling: From Good to Great in Patient Perception!

Fred Lee’s speeches zijn inspirerend, dynamisch en praktisch tegelijk. Hij brengt met zijn ideeën ziekenhuizen in beweging. Zijn boodschap leidt binnen ziekenhuizen vaak tot fundamentele discussies over thema’s als: bestaansrecht, menswaardigheid, perceptie, loyaliteit, trotse medewerkers en reputatie als fundament voor goede bedrijfsresultaten en continuïteit van de organisatie. Hieronder vindt u een ingekorte versie van één van zijn presentaties.