Artikel Fred Lee Imtechnology

Dowload hier het artikel over Fred Lee in Imtechnology in pdf.

Patiënten kiezen niet voor een state-of-the-art ziekenhuis als dit ziekenhuis niet ook tegemoetkomt aan hun emotionele behoeften, stelt Fred Lee. Lee kreeg als ziekenhuismanager de kans een kijkje te nemen in de wereld van Disney. Hij raakte onder de indruk van de excellente service van dit bedrijf en schreef hierover de best seller: ‘If Disney ran your hospital’. Inmiddels is hij een internationaal erkend expert op het gebied van klantgerichtheid in de zorg. Lees verder

Artikel Fred Lee in de Specialist

‘Ik ben blij dat er zoveel dokters gekomen zijn. Blijkbaar vindt u het interessant te horen wat ik te vertellen heb. De vraag is echter: vindt u het ook belangrijk?’ Daarmee zet Fred Lee meteen de toon van het seminar. Lee heeft duidelijk een missie: klantgerichtheid in de zorg kan en moet veel beter. Een terechte missie, want tevreden klanten zijn niet alleen goed voor het imago van ziekenhuizen en de dokters die er werken. Tevreden klanten herstellen ook sneller en beter. Lees verder

Met minder regels een veiliger ziekenhuis!

Als we regels maken worden we een veilig ziekenhuis. Ondanks de ogenschijnlijke vanzelfsprekendheid, klopt deze benadering bij nader inzien niet. Hoe kan het anders dat ziekenhuizen/zorginstellingen die dezelfde regels hanteren (HKZ proof zijn), toch zo volkomen verschillen in het toepassen ervan. Het nastreven van de hoogst mogelijke veiligheid is een complexe zaak die verder reikt dan het opstellen van regels . Maar wat maakt het verschil tussen zorginstellingen die dezelfde regels hanteren? Lees verder